Jedną z rzeczy, która wyróżnia naszą magiczno-parową fabularną grę akcji, są ramki „Za kulisami”, w których wprost piszemy o naszych intencjach i powodach, dla których jakiś element podręcznika czy świata wygląda właśnie w taki a nie inny sposób.
W jednej z ramek możemy przeczytać co następuje:
Najważniejsze w Wolsungu są pełne akcji przygody niezwykłych Dam i Dżentelmenów. Wszystkie zasady gry powstały w jednym tylko celu: by umożliwić grę barwnymi, aktywnymi postaciami, przeżywającymi ekscytujące sytuacje.
Jeżeli podczas sesji będziecie mieli wątpliwości odnośnie interpretacji poszczególnych zasad, sugerujemy, żebyście rozstrzygali je na rzecz dobra bohaterów i widowiskowości akcji.
Mimo tych szlachetnych intencji, rozdział z zasadami nie jest napisany najczytelniej na świecie i wątpliwości odnośnie interpretacji zasad zdarzają się częściej, niż bym chciał.
- Czy po krytycznym pechu mogę wydać żeton, by dorzucić kostkę?
- Czy po tym jak trafię przeciwnika MG może wydać kartę by podnieść mu obronę?
- Ile mocy podczas tworzenia postaci dostaje technomanta?
Tego typu pytania padały regularnie na stronie Wolsunga, a od paru dni przychodzą też na wolsungowego maila. I myślę, że to bardzo dobrze, bo w końcu mamy miejsce, by zebrać wątpliwości i spisać odpowiedzi.
Dlatego mam do Was olbrzymią prośbę: jeśli podczas gry pojawiły się kwestie sporne, albo wątpliwości co do zasad, jeśli macie sprawdzone rozwiązania, które działają na waszych sesjach, napiszcie na info@wolsung.org — i niedługo pojawi się na stronie dział FAQ.