Trolle

Podczas, gdy testy trwają w najlepsze, kontynuujemy cykl o rasach. Dziś najbardziej ognisty z ludów Urdy.

Trolle

homo sapiens atrox, człowiek rozumny straszliwy, lud ognia

Proszę się natychmiast uspokoić i powtórzyć wszystko jeszcze raz! Na widowni wybuchł pożar i Lady Silverweed z małżonkiem zostali odcięci przez płomienie? Proszę chwilę poczekać… (odgłos wykopywanych drzwi i huczących płomieni)
O widzi pan, już ich znalazłam, proszę się nimi zająć, a ja wrócę jeszcze po dyrygenta… (huk płomieni nasila się)
I już, po strachu. A teraz, zechce pan podać mi syfon i odwrócić wzrok, gdyż chyba płonie mi halka.
Panna Daisy Gunndottir, baletnica
To nie była skomplikowana akcja. Trzeba było wspiąć się po pięćdziesięciometrowym klifie, co przyznam, ze złamaną ręką, było uciążliwe. Zwłaszcza gdy zaatakowały gryfy. Potem wystarczyło rozbroić wartownika. Miał przy sobie saperkę, przy której pomocy zdobyłem gniazdo karabinu maszynowego, którym z kolei odbiłem skład amunicji. Następnie sytuacja rozwinęła się niejako naturalnie. Nie było ich aż tak wielu. Najwyżej dwa, trzy tuziny.
sierżant Ganju Rami, Królewski Regiment Dekański

Żołnierze, poetki, odkrywcy, wynalazczynie, szaleńcy, zabójczynie, strażacy i tancerki. Trolle wiedzą, że ich życie jest jak rozbłysk płomienia – oślepiająco jasne i tragicznie krótkie. Czas, który mają, chcą wykorzystać najpełniej jak się da i zostawić za sobą nieprzemijające dziedzictwo.

Trolle – metryczka
Żywioł: ogień.
Wygląd: Mocno zbudowane i wysokie, o ostrych rysach, płomieniście rudych włosach i ogniu płonącym w czerwonych oczach.
Wzrost: 190 – 210 cm. 
Grywalny wiek: od 15 do 50 lat.

Wygląd

Młode trolle, z charakterystycznymi, wielkimi oczami, szpiczastymi uszami i ostrymi ząbkami wyglądają jak dzikie zwierzątka i podobnie się zachowują.

Dorosłe trolle są wysokie i potężnie zbudowane. Dzięki ostrym rysom twarzy i płomiennemu spojrzeniu uchodzą wśród innych ras za fascynujących, nawet jeśli nie przystojnych. Praktycznie wszystkie trolle mają na głowie burzę ognisto rudych włosów. Te pochodzące z dalekiej północy mają skórę biało-szarą jak popiół, te z południa smagłą jak rozgrzana miedź, a te z Lemurii matowo-czarną jak sadza.

Stare trolle stają się potworami o stalowych mięśniach, grubej, pokrytej naroślami skórze, ostrych pazurach i ociekających śliną kłach. Z wiekiem rosną coraz bardziej i bardziej, osiągając rozmiary daleko przekraczające możliwości innych ras.

Specyfika

Zmiany, jakie z wiekiem zachodzą w organizmach i psychice trolli, są kolosalne. Dziecko, dorosły i stary troll to niemal trzy oddzielne gatunki. Samodzielne od dzieciństwa, po osiągnięciu wieku dojrzewania gwałtownie rosną, by z upływem lat ulec nieodwracalnej degeneracji. Kiedy przekroczą siedemdziesiątkę, są już tylko krwiożerczymi bestiami. Nie wiadomo do jakiego wieku może dożyć troll, gdyż większość z nich popełnia samobójstwo zanim ostatecznie straci nad sobą kontrolę. 

Ci, którzy tego nie zrobią, zostają w końcu – przynajmniej w Wanadii – zabici przez sąsiadów lub służby porządkowe.

Trolle – motywacje bohaterów i łotrów
Jeśli twoja postać jest trollem, doskonale wie, że ma relatywnie niewiele czasu, zanim klątwa zacznie zmieniać ją w potwora – a to silna motywacja by chcieć coś zmienić.
Własne życie: Świadomość nadchodzącego kresu motywuje mnie by spędzić życie jako wzór cnót i honoru.
Wiem, że w końcu klątwa mnie dopadnie, więc zanim to się stanie, chcę spróbować wszystkiego, co może zaoferować mi życie.
Otoczenie: Nie możemy nazywać się ludźmi cywilizowanymi i jednocześnie z zimną krwią mordować własnych dziadków; świat dojrzał do starannie zaprojektowanych domów trollowej starości!
Wtłaczanie młodych trolli do szkół-kombinatów to barbarzyństwo, powinniśmy robić coś wręcz przeciwnego, uczyć wszystkie dzieci przez swobodną, pobudzającą ciekawość, zabawę.
Świat: Musimy wyjaśnić, dlaczego na każdym kontynencie znajdujemy ślady zaawansowanych cywilizacji prehistorycznych trolli; bez wyjaśnienia tajemnicy naszego pochodzenia, nie zrozumiemy swojego miejsca w świecie!
Mój cel jest prosty – znaleźć lek na klątwę; tylko tyle i aż tyle!

Społeczeństwo

Wanadyjskie trolle wytworzyły specyficzną mentalność i unikatowy kodeks postępowania. Najważniejszym życiowym celem jest dla nich odciśnięcie śladu – zdobycie nieśmiertelności przez wybitne osiągnięcia. Są odważni aż do brawury i ambitni aż do bezwzględności. Ich kariery są błyskotliwe i szybkie, jak nagły rozbłysk płomienia.

Choć w powszechnej wyobraźni trolle imają się jedynie zawodów choć trochę romantycznych – są żołnierzami, strażaczkami, muzykami czy kurtyzanami, rzeczywistość jest bardziej przyziemna i częściej można spotkać sfrustrowanych trollowych księgowych, guwernantki, pastorów, ochmistrzynie, posterunkowych czy pielęgniarki.

Ta rasa nie boi się ryzyka, błyskawicznie zyskując i tracąc fortuny. Wśród zamożnych trolli równie łatwo napotkać zawodowych hazardzistów co spadkobierców kaledońskich lordów, bankierki inwestycyjne, jak i łowczynie nagród. Trolle z biedniejszych warstw społecznych to zwykle hutnicy, rewolucjonistki, bokserzy, fordanserki, połykacze ognia czy naganiaczki.

Występowanie

Powszechnie obowiązująca teoria głosi, że trolle wywodzą się z dalekiej północy, z Hrimthorstu lub wręcz lodowych pustkowi rozciągających się na północ od pasma Isarnvidru. Obecnie jednak młodsi naukowcy wytykają rażące luki w tej teorii – nie tłumaczy ona dlaczego rasa ognia miałaby powstać wśród lodów, nie wiadomo też jak wyjaśnić płaskorzeźby przedstawiające trolle, znajdowane na prehistorycznych megalitycznych budowlach na wszystkich niemal kontynentach.

Rdzenne plemiona ciemnoskórych trolli można spotkać w dżunglach Lemurii, na płaskowyżach Atlantydy i stepach Sunniru. W Dekanie trolle o ognistej cerze są znane jako Rakszasy a w Ozumu jako Oni.

Koncepcje postaci

Słowa kluczowe: honor i zaangażowanie.

  • Cyniczny, wiecznie nieogolony detektyw z zasadami, podejmujący się najbardziej beznadziejnych spraw.
  • Khemryjska pani archeolog szukająca na wszystkich kontynentach śladów zaginionych cywilizacji antycznych trolli.
  • Zmanierowany pianista o rozwianej fryzurze, wiecznie otoczony grupką rozhisteryzowanych fanów.
  • Starzejąca się pani oficer lotnictwa, posiadaczka aktualnego rekordu prędkości lotu wiwerną.

Zdolności

Jestem trollem/trollessą, więc…

…odważnie stawiam czoła temu, co przeraża innych.

Trolle wiedzą, że nie mają zbyt wiele czasu, by zostawić po sobie ślad. Dlatego wielu z nich podchodzi do wszystkiego, czego się podejmują, z obsesyjnym zaangażowaniem. Pasja trolli nie pozostawia miejsca ani czasu na odczucia tak przyziemne, jak strach.

…potrafię dotykiem podpalać i rozgrzewać niewielkie przedmioty.

U niektórych trolli wewnętrzny płomień płonie wyjątkowo mocno. Ich skóra jest zawsze rozpalona, oddech gorący, wargi spierzchnięte a spojrzenie ogniste. Postać jest w stanie dotykiem zapalić papierosa, podgrzać kubek z herbatą – albo, w chwili nieuwagi podczas ognistej kłótni, podpalić przypadkiem firanki.

…wiem jak budzić w ludziach wściekłość lub pasję.

Niektóre trolle są jak przegrzane kotły – nawet pozornie spokojni emanują grozą. Postać łatwo może sprawić, by całemu otoczeniu zaczęły puszczać nerwy. Od sytuacji zależy, czy uwolnione emocje wybuchną agresją, zmienią się w nagłą inspirację, czy wciągną wszystkich w wir namiętności.

…gdy wpadam w szał, nic nie jest w stanie mnie powstrzymać.

Dopóki postać utrzymuje się na spienionej fali emocji, jest nie do powstrzymania. Nie jest ważne, czy atakuje w walce wręcz, ściga przeciwnika, zastrasza, wydaje rozkazy, hipnotyzuje publiczność brawurowym występem – ważne, że prze do celu i nie ogląda się za siebie. 

…bywam ognioodporna/y

Trolle, jak żadna inna rasa, są związane z fizyczną reprezentacją swojego żywiołu. Niektóre potrafią sięgnąć do wewnętrznych płomieni, by obronić się przed całkiem namacalnym ogniem i gorącem. Raz na sesję postać uzyskuje jedną na scenę całkowitą odporność na ogień. Jest w stanie przejść przez płomienie nie odnosząc żadnej szkody. Zdolność nie chroni przed eksplozjami materiałów wybuchowych, utopieniem w płynnym metalu itp.

Słabość

Zbyt łatwo tracę panowanie nad sobą.

Trolle dają się bardzo łatwo sprowokować. Czasem wystarczy drobna zniewaga lub zaczepka by troll wpadł w szał –  zawsze gdy postać wystawiona jest na zaczepki lub ryzyko ośmieszenia, wszystkie rzuty stają się ryzykowne.

Trolle – mroczne odbicia
Stare trolle: pokryte bliznami krwiożercze potwory, dorastające gargantuicznych rozmiarów – jeżeli ktoś ich w porę nie powstrzyma.
Młode trolle: nieprzewidywalne i złośliwe, obdarzone wrodzonymi talentami magicznymi, są utrapieniem nie tylko dla zwolenników powszechnego systemu nauczania.